http://www.youtube.com/watch?v=eMOC44vby9g&feature=player_embedded#!
http://www.youtube.com/watch?v=r9Rwi-tam1o
http://www.knowledgeoftoday.org/2012/02/expansion-of-consciousness-dmt-spirit.html
http://www.youtube.com/watch?v=_4RkOsLxoT4
Acest
documentar, lansat în 26 septembrie 2010 în SUA (Wappinger Falls, New
York), se bazează pe cercetările doctorului Rick Strassman, profesor de
psihiatrie la Universitatea din New Mexico, făcute între 1990 şi 1995,
cu sprijinul a 60 de voluntari, unii dintre ei fiind intervievaţi în
film, şi rezultatele fiind publicate în cartea „DMT: The Spirit
Molecule”, ajunsă, acum, la a XV-a ediţie.
Dimetiltriptamina
sau N,N-dimetiltriptamina, pe scurt DMT, este un compus halucinogen din
familia triptaminei. DMT este prezentă, în mod natural, nu numai în
plante, ci şi în organismul unor mamifere şi mai ales în corpul uman,
fiind o substanţă derivată a unui aminoacid esenţial pentru metabolismul
uman, triptofanul. Documentarul susţine ipoteza producerii lui, în
fapt, de către glanda pineală sau epifiza.
Conform
ştiinţei oficiale, rolul acestei substanţe în organismul uman ramâne
nedeterminat şi mecanismul fiziologic al producerii ei nu este elucidat,
fiind considerată mai mult, la modul evident simplist, un „reziduu
biologic”, când ar trebui să fie clar că o substanţă comună plantelor,
animalelor şi omului, poate unică, din acest punct de vedere, trebuie să
aibă, dimpotrivă, un rol esenţial; unii dintre protagoniştii filmului o
consideră ca fiind „limbajul comun molecular”, un gen de mediator
spiritual natural.Ca
structură chimică, DMT se înrudeşte cu un neurotransmiţător foarte
cunoscut,serotonina, cu hormonul numitmelatonină şi, desigur, cu alte
triptamine cu efect halucinogen, ca de exemplu: psilocibina
(4-hidroxi-dimetiltriptamina - alcaloid ce intră în componenţa
ciupercilor halucinogene), 5-metoxi-dimetiltriptamina, bufotenina
(5-hidroxi-dimetiltriptamina) şi psilocina
(4-hidroxi-dimetiltriptamina).
În
multe culturi, indigene sau moderne, DMT este folosită sub diverse
forme, fiind de regulă injectată sau inhalată, dar cea mai cunoscută
ramâne totuşi Ayahuasca, o combinaţie folosită de indigenii din zona
Amazonului, obţinută prin fierbere, dintr-o plantă ce conţine DMT şi o
alta ce conţine un inhibitor al monoaminooxidazei, o enzimă produsă de
ficat care metabolizează rapid DMT, făcând-o inofensivă, dacă este
administrată pe cale orală.
Documentarul are o structură simplă:
Joe Rogan defineşte practic capitolele şi conceptele de bază ce urmează a
fi dezbătute ulterior, prin prisma a două concepte aflate tradiţional
în opoziţie, ştiinţa şi spiritualitatea, de către dr. Strassman, însuşi,
de Graham Hancock, de unii dintre voluntarii care au participat la
experiment sau alţi consumatori de DMT, de experţi în medicină,
neurologie şi ştiinţe sociale şi chiar teologi.
Experienţele
spirituale narate de cei intervievaţi, sunt însoţite de o grafică ieşită
din comun, multe dintre imaginile multicolore, neobișnuite, preluate
direct din filmele psihedelice ale anilor `60, reuşesc să dea substanţă
vizuală cuvintelor pline de semnificaţii, de altfel, ale scenariului.
Dr.
Rick Strassmann, se dovedeşte a fi una dintre excepţiile notabile ale
psihiatriei, care şi-a depăşit obligaţiile de om de ştiinţă, atât în
termenii deschiderii sale evidente faţă de latura spirituală
incontestabilă a experimentelor, cât şi a sensibilităţii recunoscute cu
care şi-a tratat pacienţii temporari, pe care nu i-a supus niciodată
unei atitudini sceptice, reducţioniste, oricât de bizare le-ar fi fost
rapoartele, care contraziceau clar, paradigma naturii noastre exclusiv
materiale şi a existenţei noastre limitate, încetăţenită de aşa-zisa
ştiinţă oficială cu aportul direct a doi masoni celebri, Isaac Newton,
în fizică şi Charles Darwin, în biologie. În
carte, dar şi în film, Dr. Strassmann merge chiar mai departe de atât,
amintind paralelismele izbitoare dintre stările induse de administrarea
artificială de DMT şi experienţele mistice induse natural de DMT, în
cazurile de moarte clinică, ce sunt cunoscute ca NDE (Near Death
Experiences), când se raportează, aproape generalizat, contactul şi
comunicarea cu fiinţe autonome, inteligente, non-corporale, în spaţii
aparţinând dimensiunilor superioare sau poate, cum îngândurat repeta
unul dintre subiecţii experimentelor, pe tărâmul divin. Extrema
stranietate a acestor relatări despre „alte lumi” şi „locuitorii lor”, a
zdruncinat serios convingerile unui psihiatru de formaţie clasică, până
atunci, pe care latura morală a împingerii la limită a unor oameni,
numai de dragul cercetării ştiinţifice, nu l-a lăsat deloc indiferent,
mai ales că nu avea, practic, explicaţii pentru conţinutul rapoartelor,
tot mai numeroase, dar motivaţia principală a stopării experimentelor, a
fost presiunea crescândă generată de comunitatea psihiatrică şi de
politicieni, pentru a-l forţa să se retragă din cercetarea psihedelică,
finanţată din bani publici.Dr.
Strassmann s-a retras, dar nu înainte de a încălca toate preceptele de
siguranţă deontologică insuflate colegial de psihiatrul supervizor ce-i
fusese impus de organismele de reglementare, Daniel Freeman, de la
Universitatea California din Los Angeles, care rezumase magistral
interdicţiile oficiale, de a nu căuta cumva remedii eficiente,
psihiatrice sau contra dependenţei de droguri şi alcool, care ar fi
ruinat, în timp, monopoluri ale statului şi ale trusturilor
farmaceutice, eliminând clienţii potenţiali.
Documentarul
explorează pe larg atitudinea societăţii faţă de uzul de droguri
psihedelice şi contrastul dintre politica strictă antidrog a SUA - care
interzice nu numai uzul acestor droguri, dar şi cercetările ştiinţifice
asupra efectelor lor - şi societăţile mult mai tolerante, din alte părţi
ale lumii.
Politica
SUA în această privinţă este cel puţin indiferentă şi în mod cert
ipocrită şi contradictorie, doar aparent lipsită de logică, însă,
fiindcă accesul la realităţi alternative şi în dimensiuni superioare ale
existenţei, asigurat de aceste substanțe, este o ameninţare directă la
adresa modelului materialist al lumii terestre impus de „cei aflaţi la
vârful puterii”, cum spune Graham Hancock în film. Declararea naturii ca
fiind ilegală şi, simultan, acceptarea patentării ei de către
corporaţii lacome ca Monsanto, reprezintă una dintre caracteristicile
definitorii ale „minunii umaniste” numită capitalism.
Joe
Rogan, prezentatorul acestui documentar, dar şi al celui despre
marijuana, The Union - The Business Behind Getting High, din 2007, este
binecunoscut ca un critic virulent al acestei politici meschine,
denunţând aparenta obtuzitate a politicienilor americani, care
legitimează folosirea acestor droguri (inclusiv mult detestata
marijuana) pentru bolnavii aflaţi în stare terminală, dar nu şi
folosirea lor, legală, de către oamenii sănătoşi.
Ce
se poate concluziona din (a)moralitatea celor ce impun astfel de legi
demente, în timp ce impun, tot legal, folosirea de substanţe ca de
exemplu fluorul, acuzat tot mai insistent ca fiind inhibitor al
activităţii epifizei şi, implicit, a secreţiei naturale de DMT?
Fie
că bolnavii în stare terminală nu mai reprezintă oricum o ameninţare
pentru ei, mai marii lumii, indiferent ce revelaţii spirituale vor avea
folosind drogurile psihedelice, fiindcă nu vor mai trăi suficient de
mult, cât să şi povestească despre ele, fie că - din moment ce sunt
privite ca nocive pentru un om sănătos, al cărui organism şi sistem
imunitar ar suporta mult mai uşor o agresiune chimică, decât un bolnav
aflat în stadiul terminal, cu sistemul imunitar ruinat de otrăvurile
chimioterapeutice - sunt considerate un mijloc sigur de eutanasiere a
unor indivizi deveniţi deja o povară, pentru o societate care celebrează
„consumismul” şi nu bunăstarea membrilor ei.
În
orice caz, ipocrizia asasină a conducătorilor masoni ai acestei lumi
este evidentă, nouă muritorilor de rând fiindu-ne permis să consumăm în
orice cantitate şi legal, alcool, responsabil de 70-80.000 de decese
anual numai în SUA şi de escaladarea violenţei sub orice formă, sau, de
ce nu, tutun, bine tratat încă din faza de cultură cu insecticide şi
erbicide radioactive, apoi cu amoniac în faza de fabricaţie, pentru a
creşte gradul de dependenţă faţă de nicotină (fapt dovedit de
documentele companiei Lorillard Tobacco Company deconspirate în anii
'70), ceea ce conduce, de asemenea, la peste 400.000 de decese anual
numai în SUA.Iata cum prezinta aceasta carte "DMT - Molecula Spiritului" chiar autorul acesteia Rick Strassman:"
Am
fost atras de DMT din cauza prezenţei sale în orice corp uman. Am
considerat că sursa acestui DMT o reprezintă misterioasa glandă pineală,
un mic organ situat în mijlocul creierului. Medicina modernă ştie
puţine despre rolul acestei mici glande, în schimb în istoria
"metafizicii" ea ocupă un rol important.. Descartes, de exemplu, credea
că pineala este "sediul sufletului" şi atât tradiţiile mistice Vestice
cât şi cele Orientale situează cel mai înalt centru spiritual al nostru
între graniţele sale. De aceea, m-am întrebat dacă producerea în exces a
DMT contribuie, cumva, la stările "psihedelice" apărute în mod natural.
Acestea ar putea include naşterea, moartea, apropierea morţii, psihoza
şi experienţele mistice. Abia mai târziu, când studiul se afla de mult
în desfăşurare, am început să mă gândesc şi la posibilul rol al DMT în
ceea ce noi am numit experienţa "răpirilor extraterestre."
Proiectul
DMT a fost creat în legătură cu ceea ce se poate considera a fi un
domeniu de interferenţă al ştiinţei neurologice, ocupându-se de
psihofarmacologia serotoninei. Oricum, propria mea experienţă, care
include o relaţie lungă de zeci de ani cu o mănăstire budistă Zen, a
determinat în mare măsură modul în care ne-am ocupat de pregătirea,
prealabilă, a oamenilor selectaţi şi am supravegheat şedinţele de
administrare a drogurilor.
"DMT: Molecula Spiritului" trece în
revistă ceea ce cunoaştem despre drogurile psihedelice în general şi
despre DMT în mod special. Apoi, prezintă desfăşurarea proiectului de
cercetare legat de DMT, începând cu primele faze de aplicare, dar şi de
descriere, la nivel oficial, a rezultatelor sale, continunând cu
observaţiile şi rapoartele la care a fost supus din partea unei
multitudini de comitete şi comisii de specialitate şi încheind cu
concluziile la care s-a ajuns într-un final.
Chiar dacă noi toţi
am crezut în proprietăţile potenţial benefice ale drogurilor
psihedelice, nu s-a intenţionat ca studiile să aibă o natură
terapeutică, astfel încât subiecţii aleşi de către noi pentru munca de
cercetare au fost oameni sănătoşi. Proiectul a dus la obţinerea unei
adevărate comori de date biologice şi psihologice, din care mare parte
au fost deja publicate de către mine în literatura ştiinţifică. Pe de
altă parte, nu am scris aproape nimic despre cele experimentate de
voluntari. Sper ca multele citate pe care le-am inclus aici, culese din
cele peste o mie de pagini ale observaţiilor mele, vor oferi măcar o
idee despre remarcabilele efecte de ordin emoţional, psihologic şi
spiritual ale acestei substanţe.
Acest gen de abordare nu va
satisface pe toată lumea, cel puţin nu din toate punctele de vedere.
Există un mare antagonism între ceea ce cunoaştem la nivel intelectual,
sau chiar intuitiv, şi ceea ce experimentăm cu ajutorul DMT. După cum a
exclamat unul dintre voluntari, după ce i-a fost administrată prima doză
mare de drog, "Uau! Nu m-am aşteptat niciodată la aşa ceva!" Sau după
cum a spus Dogen, un maestru budist japonez din secolul al
treisprezecelea, "întotdeauna trebuie să fim perturbaţi de adevăr."
Adepţii
entuziaşti ai folosirii drogurilor psihedelice s-ar putea să nu fie
mulţumiţi de concluziile mele: că DMT nu are nici un efect benefic prin
sine însuşi şi că probabil cel mai mult contează contextul în care îl
ingerează oamenii. Susţinătorii controlului asupra drogurilor s-ar putea
să condamne ceea ce citesc, considerând acest material drept un factor
de încurajare în vederea consumării drogurilor psihedelice şi o
glorificare a experienţelor declanşate de DMT. Practicanţii şi
reprezentanţii tradiţiilor religioase s-ar putea să respingă sugestia
potrivit căreia stările spirituale şi informaţiile de natura mistică pot
fi dobândite prin droguri. Cei care au suferit "răpiri extraterestre",
împreună cu cei care cred în acestea, s-ar putea să interpreteze
sugestia mea, că DMT este direct şi adânc implicat în aceste evenimente,
ca pe contestare a "realităţii" experienţelor trăite de ei. Oponenţii
şi susţinătorii avortului s-ar putea să nu fie de acord cu ideea că
emiterea de DMT pineal la patruzeci şi nouă de zile după concepţie
marchează pătrunderea spiritului în fetus. Neurologii s-ar putea să
obiecteze împotriva teoriei mele prin care afirm că DMT influenţează
capacitatea creierului de a primi informaţii, făcând deci mai mult decât
să genereze anumite percepţii. Tot aceştia s-ar putea să respingă şi
ideea că DMT poate permite creierelor noastre să perceapă materie neagră
sau universuri paralele, tărâmuri locuite de entităţi conştiente.
Totuşi,
dacă nu aş descrie toate ideile reliefate de studierea DMT şi întreaga
gamă de experienţe pe care le-au trăit voluntarii folosiţi de noi, nu aş
spune întreaga poveste. Şi fără sugestiile radicale oferite de mine în
conformitate cu ceea ce am înţeles din cele trăite de voluntari, DMT:
Molecula Spiritului ar putea avea cel mult un efect minor asupra
discuţiei despre drogurile psihedelice, iar în cel mai rău caz cartea ar
reduce perspectivele cercetării. De asemenea, n-aş fi cinstit dacă nu
mi-aş face cunoscute toate speculaţiile şi teoriile, care se bazează pe
zeci de ani de studiu şi de ascultare a sute de înregistrări cu
şedinţele celor ce au experimentat efectele DMT. De aceea am făcut ceea
ce am făcut. Nu povestesc decât ceea ce s-a întâmplat şi nu expun decât
ceea ce cred.
Este foarte important pentru noi toţi să ne
înţelegem propria conştiinţă. Este la fel de important să încadrăm
drogurile în general şi DMT în special într-o matrice culturală şi
personală care să ne permită să facem cât mai mult bine şi cât mai puţin
rău. în raport cu o arie de cercetare atât de vastă, este mai bine să
nu respingem nicio idee până când nu ajungem să avem o cunoaştere
efectivă a fenomenului. Am scris DMT: Molecula Spiritului în interesul
lărgirii cadrului de discuţie despre drogurile psihedelice. (Rick
Strassman)
Materialele de pe acest blog au scop strict de informare si sunt destinate exclusiv dezvoltarii personale.Teoriile, ideile si aplicatiile prezentate sunt viziunea personala.Fiecare vizitator este responsabil pentru propriile idei, decizii, propriul confort fizic, emotional, mental si spiritual.Utilizeaza doar ce ti se pare a fi util pentru tine, si ignora restul. "Always educate yourself .Never remain in the dark of ignorance"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu